«شهرک» شباهتی با سریال «بازی مرکب» ندارد
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۸۱۸۷
نشست فیلم سینمایی «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی و تهیهکنندگی علی سرتیپی در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری فیلم سینمایی «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی، با حضور این کارگردان و علی سرتیپی تهیه کننده، رویا جاوید نیا، ساعد سهیلی، همایون ارشادی، شاهرخ فروتنیان، کاظم سیاحی، مرتضی ضرابی، بازیگران، عباس عباسی طراح گریم، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، نعیم مسچیان طراح صدا، شورا کریمی آهنگساز برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در ابتدای این نشست، ساعد سهیلی درباره تجربه خود برای تست بازیگری گفت: من خیلی جاها تست دادم و اولین جایی که قبول شدم فیلمی از بهروز شعیبی بود با نام میان ماندن و رفتن بود، مسئول انتخاب بازیگران آن فیلم با جواد عزتی بود.
وی درباره شباهت تست بازیگری در دنیای واقعی با آنچه در فیلم به تصویر درآمده است گفت: البته امیدوارم کسی چنین تست بازیگری را در فیلم شهرک نداشته باشد چرا که بسیار سخت بود.
ارشادی ادامه داد: ساعد سهیلی در این فیلم بسیار خوب بود و البته همه بار روی دوش این بازیگر بود. او حتی در یک سکانس هم اگزجره نبود و کاملاً بازی زیرپوستی را ایفا کرد.
علی سرتیپی درباره افزایش فعالیت خود در حوزه بین الملل توضیح داد: بعد از کرونا سینمای ما باید یک پوست اندازی کند و باید فیلمهای خاص تولید شود و نمیتوانیم فیلمی بسازیم که نتواند با دنیا ارتباط برقرار کنیم و اگر به فکر تولید فیلمهای با استاندارد بالا و نمایش آن در خارج از ایران نباشیم سینمای ما تا چند سال آینده از بین میرود و فکر میکنم شهرک میتواند موفقیتهای فرامرزی داشته باشد و همین مساله باعث حمایت من از این فیلم شد.
حضرتی درباره اینکه چرا کار پدر خود را دنبال نمیکند، گفت: کار سینما را از پشت صحنه تئاتر شروع کردم و فکر نمیکنم بخواهم کار پدر خود را ادامه دهم.
کریمی درباره موسیقی فیلم بیان کرد: اندازه موسیقی در فیلم مناسب است ما هم در صحنه و هم در متن به موسیقی نیاز داشتیم که چنین امری رخ داده است.
حضرتی درباره اینکه تا چه اندازه شهرک یک "بازی مرکب" وطنی است: زمانی که در دوره پست پروداکشن بودیم که بازی مرکب پخش شد و این دو هیچ ربطی به هم ندارد و هیچ مشابهتی بین آنها نیست.
سهیلی برای بازی در این فیلم بیان کرد: حضرتی به من گفت که ممکن است پایان این فیلم نشست امروز باشد. بازی در این فیلم برای من عجیب بود چرا که فکر میکردم این فیلم قرار است چگونه با مخاطب ارتباط برقرار کند، علی حضرتی به فیلمنامه کاملاً اشراف داشت و به سوالات من پاسخ میداد.
حضرتی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان کرد: روایت فیلم در بستر آماده شدن قهرمان داستان در نقش خود است و هرچقدر نقش قهرمان جایگزین هویت خود میشود حس خیال و رویا را ایجاد میکند. خط اولیه قصه درباره یک بازیگر و حضور او در فیلم بود، اما در نهایت به یک حس عمیق میرسد که یادآور زندگی واقعی است.
وی ادامه داد: اگر این فیلم تاثیر خود را میگذارد و مخاطب را درگیر میکند، چرا نباید ساخته میشد.
سهیلی بیان کرد: سعی کردم در فیلم لحظات و صحنهها را باور کنم. اگر درست این مسیر را نمیرفتم کارگردان تذکر لازم را به من میداد. البته ما درباره فیلمنامه خیلی صحبت کردیم تا به یک درک مشترک برسیم.
حضرتی ادامه داد: یادمان نرود که گروه بازیگران در شهرک برای بازی در یک فیلم تمرین میکنند و همه کپشن ها از قبل نوشته شده به همین دلیل منطق این فیلم با فیلمهای کلاسیک متفاوت است.
سهیلی درباره بی مهری داوران دورههای قبل توضیح داد: خوشحالم این نقش مورد توجه قرار گرفته است. امسال بازیهای درخشانی وجود دارد اما چه با سیمرغ و چه بدون آن، هدفی دارم که دنبال میکنم و جشنواره را حتی بدون سیمرغ دوست دارم.
حضرتی گفت: طیف وسیعی از مخاطب میتواند با فیلم ارتباط گیرد چرا که فیلم لایههای مختلفی دارد. سعی میکنیم سال آینده در زمان مناسب فیلم را اکران کنیم.
سرتیپی بیان کرد: من همیشه طرفدار سینمای بدنه هستم و سینمای بدون مردم را دوست ندارم اما معتقدم این فیلم متفاوت بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.
سهیلی گفت: از آنچه امروز دیدم راضی هستم و امروز مانند کسی که دور از فیلم است آن را تماشا کنم و با آن ارتباط برقرار کنم.
وی درباره دوئل برادران سهیلی در این جشنواره توضیح داد: فکر میکنم سینا هم مانند من سیمرغ برایش مهم نیست. بازی سینا را دیدم و شگفت زده شدم و میتوانم بگویم اصلاً شبیه خودش نبود.
حضرتی در بخش دیگری بیان کرد: ما درباره سینما و قهرمانمان که آرزوی بازیگری دارد فیلم ساختیم اما همه داستان درباره سینما نیست و به تغییر هویت و حسهای جدید و شکل گیری دنیای دیگری است. تفاوت قهرمان داستان با دیگر شخصیتها این است که خیلی سخت زندگی گذشته خود را فراموش کند.
سیاحی درباره شباهت نقشش با نقش وی در سریال کرگدن گفت: فکر میکنم این نقش من با نقش سریال کرگدن متفاوت است.
حضرتی درباره ریختن خاک روی جنازه توضیح داد: حسی که خاک ریختن روی جنازه کفن پوش شده به دلیل حسی بود که باید روی قهرمان بگذارد از طرف دیگر نمیخواستم در فیلم به یک آیین خاص اشاره کنم.
انتهای پیام/
منبع: دانا
کلیدواژه: ارتباط برقرار
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
گاف عجیب سریال «افعی تهران» سوژه شد
سریال «افعی تهران» یکی از جنجالیترین سریالهای این روزهاست که مخاطبان زیادی هم دارد؛ اما به تازگی "محمد" که یکی از مخاطبان «افعی تهران» بود به دو نکته از این سریال اشاره کرد که در نوع خودش جالب بود.
او در توییتر خود نوشت: «۲ اسکریت شات از سریال افعی تهران؛ اول: آیا در دهه شصت موی پسربچهها توی مدرسه اینقدر بلند بود؟ اون یکی که رسماً پشت مو گذاشته! دوم: تاریخ فیلمبرداری قسمت نهم مربوط به یکی دو هفتهی پیش و بعد از حملهی ایران به اسراییل است.»
منبع: برترینها
tags # سریال افعی تهران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غولپیکر چینی از پورشه هم گرانتر است! قارچهای زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی میشوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست میدهند، چه حسی است؟